ပိုင္ဆိုင္မႈဆိုတာ ဘာလဲဆိုတဲ့ အေမးကို ရံဖန္ရံခါ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ေမးျဖစ္တယ္ -
• ပစၥည္းဥစၥာ ၾကြယ္ဝေပါမ်ားမႈလား
• ေငြေၾကးျပည့္စံု ကံုလံုမႈလား
• လိုတရေလာက္တဲ့ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္စြမ္းလား
ဒီလိုပဲ ထင္ခဲ့ၾကတာပဲ - ငယ္ငယ္တည္းကလည္း ဒီလိုပဲ သင္ခဲ့ၾကတယ္ - ေက်ာင္းစတက္ၿပီ ဆိုကတည္းက အေမက ကၽြန္ေတာ္တို႕ ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္ကို ခဲတံေလး တစ္ေယာက္ တစ္ေခ်ာင္းဝယ္ေပးတယ္ - ဒါက သားဖို႕ - ဒါက သားအကိုႀကီးဖို႕ - ဆိုလိုတာ သားဖို႕ ဆိုကတည္းက ဒီခဲတံဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ပိုင္ဆိုင္မႈ - ဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္နဲ႕မွ မပတ္သတ္ေတာ့ဘူး - အဲ့လိုနဲ႕ ေက်ာင္းကို ေရာက္သြားေတာ့လည္း ထိုင္ခံုေနရာေတြ ဆရာမက ခ်ေပးတယ္ - ဒါက သားေနရာ ဒါက သမီးေနရာ - အဲ့မွာလည္း ပိုင္ဆိုင္မႈ တစ္ခု ထပ္ေရာက္လာျပန္ေရာ - ဒါက သားေနရာ ဆိုတည္းက ဒီေနရာဟာ ငါပဲ ပိုင္တယ္ - မင္းလာထိုင္လို႕ မရဘူး - ငါ့ေနရာဆိုတာ ငါထိုင္ဖို႕ - မင္းထိုင္ခ်င္ရင္ မင္းေနရာ မင္းထိုင္ - အဲ့လိုနဲ႕ ငယ္ငယ္တည္းက လူ႕သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ နဲ႕ ပိုင္ဆိုင္မႈဆိုတဲ့ သင္ခန္းစာတစ္ရပ္ကို ျပဌာန္းခ်က္ သင္ရိုး မရွိပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သင္ခဲ့ရတယ္ -
အဲ့လိုနဲ႕ အရြယ္ေရာက္တဲ့အထိ တစ္တန္းၿပီး တစ္တန္း ပညာေတြ သင္ခဲ့တယ္ - ပညာကို ဘာလို႕ သင္ေနၾကမွန္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဂဃနဏ မသိၾကေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ စိတ္ထဲမွာ ငယ္စဥ္တည္းက လူ႕ပတ္ဝန္းက်င္က ရိုက္သြင္းခဲ့တဲ့ ပိုင္ဆိုင္မႈ ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ တစ္ခုေတာ့ ရွိေနၾကတယ္ - ဆရာဝန္ႀကီးေတြ / အင္ဂ်င္နီယာႀကီးေတြ ျဖစ္ရင္ တိုက္အႀကီးႀကီးေတြ ကားအေကာင္းစားႀကီးေတြနဲ႕ ေနရမယ္ - ကိုယ္လိုခ်င္တာ ဝယ္ႏိုင္မယ္ - ကိုယ္စားခ်င္တာ စားႏိုင္မယ္ - ကိုယ္ပိုင္ပိုက္ဆံ ဆိုတာလည္း အမ်ားႀကီး ရွိလာလိမ့္မယ္ - ဒီလိုပဲ ယံုၾကည္ခဲ့ၾကတယ္ - ေျပာရရင္ ပညာတတ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ မိဘေတြရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ပိုင္ဆိုင္မႈဆိုတာေတြ ဖန္တီးႏိုင္ဖို႕အတြက္ ခိုင္းေစခ်က္ တစ္ခုလို႕ ယံုၾကည္လိုက္တာမ်ိဳးေပါ့ - ဘာလို႕လည္း ဆိုေတာ့ မိဘတိုင္းကလည္း ေျပာၾကတယ္ -
• နင္စာမက်က္ဘူးလား -
• နင္ပညာမတတ္ရင္ ဆိုက္ကားနင္းရမွာ -
• သူမ်ားခိုင္းတာ ခံရမွာ -
• ကူလီထမ္းရမွာ - စသျဖင့္ ...
တကယ္ေတာ့ ပညာမတတ္တိုင္း ဆိုက္ကားမနင္းရဘူး - သူမ်ားခိုင္းတာ တစ္ခ်ိန္လံုး မခံရဘူး - ကူလီမထမ္းရဘူး - ပညာမတတ္လည္း ႀကိဳးစားမယ္ ဝီရိယရွိမယ္ ဆိုရင္ တစ္ခ်ိန္မွာ သူမ်ားကို အထက္စီးကေန ခိုင္းႏိုင္တဲ့ လူခ်မ္းသာ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ - အဲ့လိုစိတ္ကို ဝီရိယနဲ႕ေပါင္းၿပီး ႀကိဳးစားခဲ့ၾကလို႕ဘြဲ႕မရေပမယ့္ လူခ်မ္းသာ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ သူေတြလည္း ကမာၻမွာ အမ်ားႀကီးကို ရွိတယ္ - ျမန္မာမွာလည္း ရွိတယ္ -
အဲ့ေတာ့ ငယ္စဥ္တည္းက ပညာဆိုတာကို ပိုင္ဆိုင္မႈေတြ ဖန္တီးႏိုင္ဖို႕ တစ္ခုတည္း အတြက္လို႕ ယံုၾကည္ထားခဲ့ၾကတဲ့ လူငယ္ေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ သို႕ေလာ သို႕ေလာ အေတြးတစ္ခ်ိဳ႕ ဝင္လာတယ္ -
• ပညာတတ္မွ မဟုတ္ဘူး - ပညာမတတ္လည္း ပိုင္ဆိုင္မႈဆိုတာ ဖန္တီးယူလို႕ ရတယ္
• ပညာမတတ္ျခင္းနဲ႕ ပညာမတတ္ျခင္းက ဘာမွ မကြာဘူး
• တစ္ခ်ိဳ႕ သူေဌးေတြ ဘာပညာမွ မတတ္ဘူး
• အဲ့လိုလူေတြကပဲ ပညာတတ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ က်ဳပ္တို႕ကို ခိုင္းစားေနၾကတယ္
• အဲ့ေတာ့ ဒီပညာဆက္သင္ေတာ့ေရာ ဘာထူးမွာလဲ
• အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး ပညာဆက္သင္ေနမယ့္ အစား စီးပြားေရးထြက္လုပ္တာကမွ လူေမႊးလူေတာင္ ေျပာင္ဦးမယ္
• ႀကိဳးစားရင္ ႀကိဳးစားသေလာက္ ဒီေန႕ျဖစ္မလား မနက္ျဖန္လာမလား ႀကီးပြားႏိုင္မယ္
• ပညာဆက္သင္ေနရင္ အခ်ိန္ကုန္လူပန္း ဘြဲ႕ရလာျပန္ေတာ့လည္း အလုပ္ရဖို႕ဆိုတာ မေသခ်ာ စသျဖင့္ ေတြးမိလာၾကတယ္
ဒါဟာ သိပ္ေၾကာက္ဖို႕ ေကာင္းတဲ့ အေတြးအေခၚ မွားယြင္းမႈ တစ္ခုပဲ - တကယ္ေတာ့ ပညာသင္ၾကား ရျခင္းရဲ႕ အဓိက ဦးတည္ခ်က္ဟာ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြ ဖန္တီးႏိုင္ဖို႕ တစ္ခုတည္းအတြက္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ထားၿပီး သင္ၾကားေပးေနတာ မဟုတ္ပါဘူး - ပညာသင္ၾကားရျခင္းရဲ႕ အဓိက ဦးတည္ခ်က္ေတြဟာ -
• ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာႏိုင္မႈ
• ဆက္စပ္ေလ့လာႏိုင္မႈ
• ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ႏိုင္မႈ
• တည္ေဆာက္ရယူႏိုင္မႈ နဲ႕
• ေဖးမျမွင့္တင္ႏိုင္မႈ
ဆိုတာေတြအတြက္ အဓိက ဦးတည္ခ်က္ ထားတယ္ဆိုတာကို လူငယ္ေတြ နားလည္ၾကဖို႕ လိုပါတယ္ - ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႕ ပညာကို သင္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ တစ္ခုသိထားဖို႕ လိုတာက ဘြဲ႕ရတိုင္းလည္း ပညာတတ္ မဟုတ္ဘူး - လူတစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ိဳ႕ / အေတာ္မ်ားမ်ားက ပညာတတ္ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ကို ဘြဲ႕ပိုင္ဆိုင္မႈ ဆိုတာနဲ႕ တြဲစပ္ရႈျမင္ ေနၾကတယ္ - ဆိုလိုတာ -
• ဘြဲ႕ေတြ တစ္သီႀကီး ရထားရင္ ပညာတတ္ႀကီး
• ဘြဲ႕ေလး တစ္ခုေလာက္ ရထားရင္ ပညာတတ္
• ဘြဲ႕တစ္ခုမွ မရထားရင္ ပညာမတတ္ ( ဝါ ) ပညာမဲ့ စသျဖင့္
အဆင့္အတန္းကို အလိုေလ်ာက္ ခြဲျခားပစ္ၾကတယ္ - တကယ္ေတာ့ အဲ့ဒီ့ ခံယူခ်က္ေတြဟာ မမွန္ကန္ဘူး - ပညာတတ္ဆိုတာ အတန္းပညာ ဘယ္ေလာက္ပဲ သင္ခဲ့ရသည္ ျဖစ္ေစ - ကိုယ္သင္ၾကားခဲ့ရတဲ့ သင္ခန္းစာ ဘာသာရပ္အလိုက္ လူ႕ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အံဝင္ခြင္က်နဲ႕ ဆက္စပ္ အသံုးခ်ႏိုင္စြမ္း ရွိသူကိုသာ ပညာတတ္လို႕ သတ္မွတ္တယ္။
ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာႏိုင္မႈ - ပညာသင္ၾကားရျခင္းရဲ႕ ကနဦး ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာႏိုင္ဖို႕ - ဆိုလိုတာ အေကာင္းနဲ႕ အဆိုး - အမွားနဲ႕ အမွန္ ၾကားမွာ တစ္ျခားသူရဲ႕ အျမင္နဲ႕ မိမိအျမင္ဆိုတဲ့ အျမင္ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ၿပီး လိုလားခ်က္ ၿပီးေျမာက္ႏိုင္မယ့္ ဦးတည္ခ်က္ကို ရွာေဖြႏိုင္မယ့္ ပညာရပ္ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုပညာကို တတ္ေျမာက္ႏိုင္ဖို႕ အတြက္ ျပဌာန္းခ်က္ေတြထဲမွာ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ေတြကို သင္ခန္းစာ ေခါင္းစဥ္အလိုက္ ထည့္ထားတယ္ - ဥပမာ သခ်ာၤ - သခ်ာၤမွာဆို Probability ဆိုတဲ့ အခန္းရွိတယ္ - သူက ျဖစ္ႏိုင္စြမ္းနဲ႕ ျဖစ္တန္စြမ္းကို ေလ့လာတာ - စာသင္ခန္းထဲမွာ လက္နဲ႕ ခ်ေရးၿပီး တြက္ခဲ့ရတဲ့ ဒီပုစာၦေတြကို ခက္လွၿပီ ထင္ခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕တစ္ေတြ - လက္ေတြ႕ လူ႕ပတ္ဝန္းက်င္ကို ဝင္လာတဲ့အခါ လူအမ်ားစုနဲ႕ ရပ္တည္ လႈပ္ရွားရတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ေတြအတြက္ Probability ဟာ ဒီ့ထက္ ပိုနက္နဲမွန္း သိလာရတယ္ -
အဲ့လို အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ပညာမသင္ၾကားခဲ့ဖူး သူေတြအတြက္ သင္ရိုးတစ္ခုက ေပးတဲ့ သင္ခန္းစာနဲ႕ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး အမွားအမွန္ကို မဆန္းစစ္ႏိုင္ေတာ့သလို - ပညာတတ္အမည္ခံ ဘြဲ႕ရေတြ ဆိုတာလည္း လူ႕ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ အေျခအေနနဲ႕ ဆက္စပ္သင့္ေလွ်ာ္မယ့္ ေတြးေခၚမႈမ်ိဳး အလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး - သူမ်ားေျပာတိုင္း ယံုတတ္လာတယ္ - ကိုယ့့္ကိုယ္ကိုယ္ အားမကိုးခ်င္ေတာ့ဘူး - ဒီလူေျပာလည္း ဟုတ္ေလာက္ပါတယ္ - ဟိုလူေျပာလည္း ဟုတ္ေလာက္ပါတယ္ - အဲ့လိုလူေတြၾကားမွာ ဟုတ္ေသာ္ရွိ မဟုတ္ေသာ္ရွိ သက္ေသသာဓကေလးနဲ႕ ျပႏိုင္တဲ့သူတစ္ေယာက္ ေျပာတာၾကားရရင္ အဲ့ဒီ့လူကို ပိုယံုသြားတယ္ -
ဒီလိုနဲ႕ ပညာတတ္အမည္ခံ ပညာမဲ့ေတြ တစ္စတစ္စ မ်ားျပားလာတဲ့ အခါ အိမ္မွာဆို အိမ္တြင္းေရး မသာယာေတာ့ဘူး - ႏိုင္ငံနဲ႕ ခ်ီေတာ့ ႏိုင္ငံေရးေတြ ရႈပ္ေထြးလာတယ္ - မင္းမဲ့စရိုက္ဆန္လာတယ္ - ကမာၻနဲ႕ ခ်ီေတာ့ မၿပီးဆံုးႏုိင္တဲ့ တိုက္ပြဲေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္။
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ - လူတစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ႀကိဳးစားႏုိင္သည္ ျဖစ္ေစ သူ႕မွာ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ Limit ဆိုတာ ရွိတယ္ - Limit ကိုေက်ာ္ၿပီး ဘယ္သူမွ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေကာင္းနဲ႕ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ဘူး - ကိုယ္လုပ္ႏိုင္သေလာက္ကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ႀကိဳးစားယူၿပီး ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းနဲ႕ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ဖို႕ခက္တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြအတြက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ဆိုတာ လုပ္ေဆာင္ၾကရတယ္ - အဲ့လိုပဲ တစ္ခုခုကို လိုခ်င္တယ္ ရခ်င္တယ္ ဆိုရင္လည္း အဆင့္လိုက္ တစ္ဆင့္ခ်င္း တက္လွမ္းရယူၾကရတယ္ - ခု အပင္စိုက္ ခု အသီးစားခ်င္လို႕ မရဘူး - ခ်က္ခ်င္း လက္ငင္း စြမ္းေဆာင္လို႕ မရတဲ့ ကိစၥရပ္ေတြအတြက္ လတ္တေလာမွာ ေရာင့္ရဲၿပီး အနာဂတ္မွာ ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႕ ဘယ္လိုအခ်ိန္ေပး ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္ေဆာင္ရမယ္ ဆိုတာ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘဝက စၿပီး နားလည္ႏိုင္ေအာင္ ျပဌာန္းခ်က္ေတြထဲမွာ ထည့္သြင္း သင္ၾကားခဲ့ၾကတယ္ -
ဥပမာ ေျပာရရင္ ကမာၻ႕သမိုင္းနဲ႕ ျမန္မာ့သမိုင္းေတြၾကည့္ - ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဆိုရင္ ကိုလိုနီလက္ေအာက္ခံ ဘဝက လြတ္ေျမာက္ခ်င္ေပမယ့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ မရွိလို႕ က်ရံႈးခဲ့ရတဲ့ စစ္ပြဲေတြ - လက္ေအာက္ခံ ဘဝကေန လြတ္ေျမာက္ဖို႕ အတြက္ ျပန္ၿပီး ႀကိဳးစားၾကတဲ့ ေနရာမွာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ဆိုတာကို ခါးဝတ္ပုဆိုးလို ဖက္တြယ္ၿပီး ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတဲ့ ရဲေဘာ္သံုးခ်ိပ္ - ဒါေတြဟာ တကယ့္သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္ေတြ - ဒီ သင္ရိုးျပဌာန္းခ်က္ကေန သင္ၾကားေပးလိုက္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြကုိ လက္ေတြ႕ လူ႕ပတ္ဝန္းက်င္မွာ က်င့္သံုးလိုက္နာႏိုင္မွ ဘြဲ႕ရေတြလည္း တကယ့္ ပညာတတ္ျဖစ္လာမယ္။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ဘြဲ႕ရထားလည္း ပညာမဲ့ေနဦးမွာပဲ။
ဆက္စပ္ေလ့လာႏိုင္မႈ - ငယ္ငယ္တုန္းက ဘြဲ႕ဆို ဆရာဝန္ / အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႕ေလာက္မွ လူရာဝင္တယ္လို႕ ထင္ခဲ့မိတယ္ - ဆရာဝန္ / အင္ဂ်င္နီယာမျဖစ္ေတာ့ရင္ပဲ ကိုယ့္ဘဝက ဆံုးသြားသလို ကိုယ္သင္ခဲ့တဲ့ ပညာက အသံုးမဝင္ေတာ့သလိုလို ယံုၾကည္ထားခဲ့တယ္ - အဲ့လိုနဲ႕ တကယ္တမ္း လုပ္ငန္းခြင္ထဲဝင္လာေတာ့ ပညာရပ္တိုင္းဟာ ကိုယ္ထင္ထားသလို သီးျခားရပ္တည္ လည္ပတ္ေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘူး - ဥပမာျပရရင္ အင္ဂ်င္နီယာပညာဟာ သိပၸံပညာရပ္နဲ႕ ဆက္စပ္သလို သခ်ာၤပညာရပ္နဲ႕လည္း ဆက္စပ္တယ္ - ကြန္ျပဴတာနဲ႕ ကင္းလို႕မရသလို Physics, Chemistry နဲ႕လည္း ေဝးလို႕ မရဘူး - အဲ့လို ဆက္စပ္ေနတဲ့အတြက္ က႑တိုင္းကို အျပည့္အစံုႀကီး မဟုတ္ေတာင္ တီးမိေခါက္မိ ရွိထားဖို႕ လိုလာတယ္ - ကိုယ့္ထက္ကၽြမ္းက်င္သူေတြနဲ႕ ပူးေပါင္းရတယ္ - ေမးျမန္းရတယ္ - အခ်ိန္တိုင္း ေလ့လာေနရတယ္ -
ဒီလိုဆက္စပ္ေလ့လာတတ္တဲ့ အေတြးမ်ိဳး ျဖစ္လာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ငယ္ငယ္ ေလးငါးေျခာက္တန္း ေလာက္တည္းက သိပၸံဘာသာ ဆိုတာ သင္ရတယ္ - အတန္းႀကီးလာေတာ့ Science ေပါ့ - သူ႕ထဲမွာဆိုရင္ လနဲ႕ ကမာၻနဲ႕ ဆက္စပ္ပံုတို႕ - သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္နဲ႕ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းၾကားက ဆက္စပ္မႈတို႕ ဆိုတာေတြကို ေခါင္းစဥ္အသီးသီးနဲ႕ သင္ခဲ့ရတယ္ - ရည္ရြယ္ခ်က္က ဒီ သင္ရိုး ျပဌာန္းခ်က္ကေန သင္ၾကားေပးလိုက္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြအတိုင္း လူငယ္ေတြ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဆက္စပ္ေလ့လာမႈ ရွိဖို႕လိုတယ္ဆိုတဲ့ အသိတရားကို ရႏိုင္ေစဖို႕ - ဒီအသိတရားအတိုင္း လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မွ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြ ဒီ့ထက္ျမင့္မားတဲ့ အသိဥာဏ္ကို ရမယ္။ ဒီ့ထက္ ျပည့္စံုေအးခ်မ္းတဲ့ လူေနမႈဘဝကို ဖန္တီးႏိုင္မယ္။ ဘြဲ႕သာရခဲ့ေပမယ့္ ဆက္စပ္မႈေတြအေၾကာင္း လွစ္လ်ဴရႈခဲ့ၾကရင္ ဘြဲ႕ရပညာတတ္ အမည္ခံထားၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြ ပညာမဲ့ ျဖစ္ေနၾကဦးမွာပဲ။
တည္ေဆာက္ရယူႏိုင္မႈ - လူဆိုတဲ့ သေဘာဟာ ေမြးလာကတည္းက လုပ္သမွ် အေကာင္းခ်ည္းပဲ ျဖစ္လာပါမယ္လို႕ အာမခံနဲ႕လာတာမ်ိဳး မရွိဘူး - ဘယ္သူမဆို ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ ေရာက္မလာခင္ က်ရံႈးမႈဆိုတာ ရင္ဆိုင္ရတတ္တယ္ - တစ္ခါတစ္ေလ ဗြီဒီယိုေတြ ရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာ ဘာမွႀကီးႀကီးမားမား လုပ္ရကိုင္ရတာမ်ိဳးမရွိပဲ ေနရင္းထိုင္ရင္း ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ စီးပြားေရး သမားဆိုတဲ့ အမည္နဲ႕ ခ်မ္းသာေနၾကတဲ့ လူေတြကိုၾကည့္ၿပီး ငါလည္း သူတို႕လို ဘာမွလုပ္စရာမလိုပဲ ခ်မ္းသာႏိုင္တာပဲလို႕ ထင္ေကာင္း ထင္ၾကလိမ့္မယ္ - တကယ့္ ဘဝမွာေတာ့ ေအာင္ျမင္တစ္ခု ရဖို႕ဆိုတာ အဲ့ေလာက္မလြယ္ကူဘူး - ေက်ာင္းသားျဖစ္မယ္ ဆိုရင္ ကိုယ္မသင္ခ်င္တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြ သင္ေကာင္းသင္ရမယ္ - စီပြားေရး သမားဆိုရင္ ကိုယ္မေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ ေဈးကြက္ယွဥ္ၿပိဳင္မႈနဲ႕ စီးပြားေရး လွည့္ကြက္ေတြ ရင္ဆိုင္ရမယ္
- ေသခ်ာတာကေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ႀကိဳးစားမႈဆိုတာ ခ်က္ခ်င္းေအာင္ျမင္မႈရဖို႕ ဘယ္ေတာ့မွ မေသခ်ာတတ္ဘူး - ရံႈးမွာပဲ က်မွာပဲ - ဘာျဖစ္လဲ ရံႈးေတာ့က်ေတာ့ - ပထမဆံုး စလုပ္တဲ့ အလုပ္ဟာ ေအာင္ျမင္မွ ဘဝတစ္သက္လံုး ေအာင္ျမင္ပါလိမ့္မယ္လို႕ ဘယ္ ေလာကနီတိမွာမွ ဆိုမထားဘူး - Harry Potter စာအုပ္ကိုေရးတဲ့ J.K. Rowling ဆိုတာ သူ႕ရဲ႕ ပထမဆံုးစာအုပ္ကို ေနာက္ဆံုးထုတ္ေဝခြင့္ မရမီအခ်ိန္ထိ ၁၂ ႀကိမ္တိတိ ျငင္းပယ္ခံခဲ့ရတယ္ - American professional basketball သမား Michael Jordan ဟာ သူ႕ရဲ႕ basketball သမားဘဝ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ သူပစ္သမွ် ေဘာတိုင္း အၾကိမ္ေပါင္းမနည္း လြဲခဲ့ဖူးတယ္ - ၿပိဳင္ပြဲေပါင္း ရာနဲ႕ခ်ီၿပီး ရံႈးခဲ့ဖူးတယ္ - ဒါေပမယ့္ သူေျပာခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခြန္းကေတာ့ မွတ္သားစရာ ေကာင္းတယ္ - "I have failed over and over and over again in my life. And that's why I succeed." ဒီလူေတြ ဘာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ရလဲ ဆိုရင္ သူတို႕ေတြဟာ က်ရံႈးမႈေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဘယ္ေတာ့မွ သိမ္ငယ္မသြားဘူး - ဒီက်ရံႈးမႈကေနပဲ သူတို႕အတြက္ သင္ခန္းစာ ျပန္ယူၿပီး ထပ္ခါထပ္ခါ ႀကိဳးစားၾကတယ္ -
ဒီလိုဆင္တူတဲ့ ဥပမာေတြ ကမာၻ႕သမိုင္း - ျမန္မာ့သမိုင္းေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အႀကိမ္ေပါင္းမနည္း သင္ခဲ့ရဖူးတယ္ - က်ရံႈးမႈ တစ္ခု ရွိလာခဲ့ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ အားမငယ္ပါနဲ႕ - မိမိကိုယ္ကိုယ္ ျပင္ဆင္ပါ - တည္ေဆာက္ပါ - ပန္းတိုင္ထိေရာက္ေအာင္သြားၿပီး လိုလားခ်က္ကို ရယူၾကပါ - ဒါဟာ ပညာတတ္ေတြရဲ႕ စံျဖစ္ပါတယ္။
ေဖးမျမွင့္တင္ႏိုင္မႈ - လူတစ္ေယာက္ဟာ ဘြဲ႕ေတြ ဘယ္ႏွစ္ခုရရ - ဘယ္ေလာက္ပဲ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာ ခ်မ္းသာ - ပညာေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ တတ္တတ္ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ကို ကိုယ့္နဲ႕ တန္းတူ / ကိုယ့္ေလာက္နီးနီး / ကိုယ့္ထက္ေက်ာ္ၿပီး ေတာ္တတ္သိျမင္ လာေအာင္ ကူညီတည္ေဆာက္ႏိုင္စြမ္း မရွိရင္ ( ဝါ ) ေဖးမျမွင့္တင္ေပးဖို႕ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ရင္ အဲ့လူကိုလည္း ပညာတတ္လို႕ သံုးႏႈန္းလို႕ မရျပန္ဘူး - ျမန္မာလူမ်ိဳး အမ်ားစုဟာ ေပးကမ္းစြန္႕က်ဲဖို႕ကိုေတာ့ ရက္ရက္ေရာေရာ ရွိတတ္ၾကၿပီး အရင္းအျမစ္ကို မွ်ေဝေပးဖို႕ ဆိုရင္ေတာ့ အလြန္တရာမွကို တြန္႕တိုတတ္ၾကတာ ေတြ႕ရတယ္ - အဲ့ဒီ့တြန္႕တိုမႈကို စကားအရာနဲ႕ အလွဆင္ ဖာေထးထားတဲ့ ဆရာစားခ်န္ ဆိုတဲ့ စကား တစ္ခြန္းေတာင္ ျမန္မာမႈနယ္ပယ္မွာ ခုခ်ိန္ထိ တြင္တြင္သံုးေန က်ေသးတယ္
- တကယ္ေတာ့ ေဖးမကူညီမႈ ( ဝါ ) သင္ၾကားျပသမႈ တစ္ခုမွာ ဆရာစားဆိုတာ ခ်န္ထားသမွ် ျပည့္စံုတဲ့ ေဖးမကူညီမႈ ( ဝါ ) သင္ၾကားျပသမႈ တစ္ခု ဘယ္ေတာ့မွ ျဖစ္မလာႏိုင္သလို - သင္ၾကားေပးသူဘက္က ၾကည့္ရင္လည္း ငါ ဆရာစားခ်န္ထားတာပဲ ဒီေကာင့္ထက္ အနည္းဆံုးေတာ့ ငါတစ္ခုပိုသိတယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္စိတ္ေၾကာင့္ သူ႕ထက္ျမင့္တဲ့ ပညာရပ္ တစ္ခုကို ထပ္တိုးေလ့လာဖို႕ မႀကိဳးစားျဖစ္ေတာ့ပဲ ဆရာစားခ်န္ထားတဲ့ ပညာေလးနဲ႕ ဆရာဆက္လုပ္ရင္း ဘဝက ကုန္လြန္သြားၾကတယ္ - သူေသသြားေတာ့ သူ႕တပည့္ကလည္း ဒီနည္းကိုပဲ ဆက္ၿပီး က်င့္သံုးတယ္ - အဲ့လိုနဲ႕ ျမန္မာမႈ ျမန္မာ့ဟန္ ျမန္မာ့နည္းပညာဟာ ေရွးယခင္ယခင္ေတြတုန္းက ကမာၻမွာ ေျပာသေလာက္ မနိမ့္ပါးခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ သိသိသာသာ နိမ့္ပါးလာခဲ့ရတယ္
- ဒီအသိတရားကို သင္ခန္းစားယူၿပီး ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ဒီလို မျဖစ္ရေအာင္ ျပဌာန္းခ်က္ သင္ရိုးေတြမွာ သင္ခန္းစာေတြ ထည့္သြင္းသင္ၾကားခဲ့ၾကေပမယ့္ လူငယ္ေတြဟာ သင္ခန္းစာကို သင္ရိုးထဲမွာပဲ ထားၿပီး ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ - ကိုယ့္အသိုင္းအဝိုင္း - ကိုယ့္လူမ်ိဳး - ကိုယ့္ႏိုင္ငံက မ်ိဳးဆက္အဆင့္ဆင့္ကို လက္ဆင့္ကမ္းဖို႕ကိုေတာ့ ေမ့ေလ်ာ့ေနခဲ့ၾကတယ္ - ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး အေမရိကန္ေက်ာင္းသားေတြကို President Obama ေျပာခဲ့တဲ့ စကားေလး တစ္ခ်ိဳ႕ ျပန္သတိရမိတယ္ - သူေျပာခဲ့တာက -
Quote:
Young people.
Students who sat where you sit 75 years ago who overcame a depression and won a world war; who fought for civil rights and put a man on the moon.
Students who sat where you sit 20 years ago who founded Google and Twitter and Facebook and changed the way we communicate with each other.
So today, I want to ask all of you,
• what's your contribution gonna be?
• What problems are you gonna solve?
• What discoveries will you make?
• What will a President who comes here in 20 or 50 or 100 years say about what all of you did for this country?
Now, your families, your teachers, and I are doing everything we can to make sure you have the education you need to answer these questions. I'm working hard to fix up your classrooms and get you the books and the equipment and the computers you need to learn. But you've got to do your part, too. So I expect all of you to get serious this year. I expect you to put your best effort into everything you do. I expect great things from each of you. So don't let us down. Don't let your family down or your country down. Most of all, don't let yourself down.
Make us all proud.
ဒီေန႕ေခတ္ ဒီေန႕အခ်ိန္မွာ ပညာတတ္ အမည္ခံ ဘြဲ႕ရသူေတြ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ တိုးပြားလာေပမယ့္ အေပၚမွာ ေဖာ္ျပခဲ့သလို စစ္မွန္တဲ့ ပညာတတ္ အရည္အေသြးနဲ႕ ရပ္တည္လုပ္ကိုင္ၾကတဲ့ လူငယ္ေတြကေတာ့ တျဖည္းျဖည္း ရွားပါးလာခဲ့ၿပီ - ပညာကေပးတဲ့ အႏွစ္သာရကို နားမလည္ၾကတဲ့ လူငယ္ေတြ တျဖည္းျဖည္း အရြယ္ေရာက္လာၾကၿပီ - ဒါဟာ သိပ္ေၾကာက္ဖို႕ ေကာင္းတဲ့ လူသားအရင္းအျဖစ္ ျပဳန္းတီးမႈပါ
- ဒီအေၾကာင္းအရာကို ေရးျဖစ္ခဲ့တာ ပညာတတ္နဲ႕ ပိုင္ဆိုင္မႈ ဆိုတဲ့ စံသတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ၾကားထဲက ကြာဟခ်က္ေတြကို လူငယ္ေတြ အေတြးမမွားရေအာင္နဲ႕ အယူအဆမွားေတြကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ေစခ်င္လို႕ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာလူငယ္မ်ား ေတြးဆဆင္ျခင္ ျမွင့္တင္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ၾကပါေစ။
- https://www.facebook.com/excellencenews
0 comments:
Post a Comment